erken boşalma

Erken Boşalma Sorunu

Erken boşalma sorunu ile karşı karşıya kalan pek çok hastamız vardır. Bu hastalarımızın mevcut olan bu sorunlarından dolayı cinsel birliktelikleri istedikleri gibi gitmemektedir.  Oldukça sıkıntı yaratan bu durumun neden olduğu ve nasıl giderileceği gibi konular erkeklerin oldukça dikkatini çekmektedir.

Erken Boşalma Belirtileri

Erken boşalma durumla göz önüne alındığında genelde üç temel belirti kendini belli eder. Bu belirtilerin saptanması, tanı için oldukça önemli kriterler oluşturur. Bahsedilen bu belirtilerin varlığında erken boşalmanın tanısı bulunur. Bahsettiğimiz üç temel belirti ise şunlardır:

• Vajinal penetrasyondan önce veya sonraki bir dakika içerisindeki süreç boyunca meydana gelen kontrolsüz ve istemsiz gelişen boşalma
  • Vajinal penetrasyonların geneli veya tamamında boşalmanın geciktirilememesi
  • Oluşan hayal kırıklığı, umutsuz olma, rahatsızlık ve cinsel temastan kaçınma hissiyatı gibi etmenler

Erken boşalma durum içerisine giren erkekler cinsel ilişki sürecinde penis vajinaya girdikten çok kısa bir süre içerisinde boşalmaktadır. Böylelikle yaşanılan sürenin çok kısa olması tanımı duruma bağlı olarak değişiklik gösterir.

Genel olarak bir erkeğin hemen hemen bir dakika içerisinde boşalma durumundan bahsedilmektedir. Bazı uzman kişiler bu konu ile ilgili kişinin algıladığı zaman kavramı açısından çok kısa algılanıp algılanmamasının oldukça önemli olduğuna değinmektedir. Sağlıklı olarak nitelendirilen erkeklerde penis boşalmadan ortalama üç ila beş dakika önce vajinada bulunur.

Bu durumda kendini tutamayan erkekler genel olarak boşalma durumlarını kontrol edememektedir. Bunun ile birlikte kasıtlı bir şekilde geciktirememektedirler. Erken boşalmanın erkeklerdeki değeri oldukça fazladır. Burada erkekler için yaratılan psikolojik baskı mevcuttur. Yaşanılan hayal kırıklığı ve korku, partner ile yaşanılan sorunlar ve hatta cinsel ilişkinin terk edilmesi gibi kimi olumsuz durumlar yaşanılabilmektedir.

Erken Boşalma Tedavisi

Erken boşalma tedavisi, erken boşalan erkeklerin vazgeçilemezidir. Erken boşalma  durumlarının nedenine bağlı kalmak şartı ile tedavide fiziksel, tıbbi veya psikoterapötik etmenler  kullanılabilir. Cinsel birliktelik yaşanmadan önce sık bir şekilde mastürbasyon veya orgazm eden bazı aktivitelerde bulunmak erkeklere yardımcı olabilmektedir.

Erken boşalmada psikoterapötik önlemler mevcuttur. Burada seks terapisi, davranışçı terapi, çift terapileri, aile terapisi gibi etmenlere değinilir. Bunun dışında bazı ilaç tedavileri mevcuttur. Bunun dışında stop-start yöntemi ve squeeze yöntemi mevcuttur.