Kısırlık Sorununuzun Sebebi Nedir

Kısırlık Sorununuzun Nedeni Varikosel Olabilir

Kısırlık sorununuzun nedeni varikosel olabilir. Tedavi edilmemesi halinde kısırlık başta olmak üzere birçok soruna temel teşkil eden varikosel, erkeklerin en büyük korkularından biridir. Testislerden çıkan toplardamarların genişlemesiyle meydana gelen varikosel, erkek kısırlığının en önemli sebeplerinden biri olarak görülmektedir.  Farklı sebeplere bağlı olarak ortaya çıkmakla birlikte çoğunlukla,

• Kilolu ve uzun boylu erkekler
  • Kronik öksürük sorunu yaşayanlar,
  • Ağır spor aktiviteleri ile ilgilenenler
  • Varisleri olanlar,
  • Kabızlık sorunu bulunanlar,
  • Hamam ve sauna gibi yerlere sık gidenler
  • Çok sıcak suyla banyo yapma alışkanlığına sahip olan erkekleri tehdit eden bir hastalıktır.

Varikosel oluşumu testis boylarının küçülmesine sebep olduğu gibi, sperm ve testosteron üretiminin azalmasına ve sertleşme bozukluğunun ortaya çıkması gibi sorunlara da temel teşkil eder.

Varikosel Belirtileri Nelerdir?

Genellikle ergenlik dönemi ve sonrasın dönemde görülmeye başlanan varikosel, testislerde kabarma, şişlik, uzun süre ayakta kalınması durumunda ortaya çıkan ağrılar, testislerin terlemesi, testislerde sıcaklık hissedilmesi ve boyutlarının küçülmesi gibi belirtilerle kendisini göstermektedir. Yetişkinler ve önceden çocuk sahibi olmuş bireylerde de görülebilen varikosel’in sebebi tam olarak belli değildir.

Yetişkin dönemlerde bile %15-20 oranında görülebilen bu durum, kısırlık tedavisi için başvuran erkeklerde %30 ila %40 civarındadır. Daha önce çocuğu olduğu halde, ikinci çocuğu olmayan kişilerde ise bu oran %50 ila %60 civarındadır.

Varikosel %90 oranında sol testiste, % 8 ila 9 oranında ise her iki taraflı olarak ortaya çıkabilmektedir. Sadece sağ testiste varikosel oluşum oranı ise % 1-2 civarındadır. Tedavi edilmemesi halinde kronikleşen bir soruna dönüşen hastalık, tedavi edilmeden düzelmesi mümkün olmayan bir sorundur.

Varikosel Tedavisi Nasıl Yapılır?

Varikosel tedavisine başlanması için öncelikle kesin tanı konulmalıdır.  Bu konuda altın standart olarak bilinen tanı yöntemi, ayakta fiziki muayenedir. Ultrason sonuçlarına bakılarak varikosel tanısı konulmadan önce mutlaka hekim tarafından elle muayene yapılmalıdır. Varikosel ameliyatı operasyon mikroskobu kullanılarak mikro cerrahi yöntemiyle yapılmaktadır.

Operasyon sırasında kasık bölgesinden yapılan 2-3 cm büyüklüğündeki bir keşiden yararlanılarak testis etrafında bulunan damarlar bağlanmaktadır. Oldukça titiz bir şekilde yapılan ameliyatlar sırasında en ince toplardamarlar bile bağlandığından dolayı hastalığın nüksetmesi ihtimali oldukça düşüktür.

Ameliyat sonrası hasta 1 gün hastanede dinlendirilir ve taburcu edilir. Çok ağır aktivitelere katılmamak kaydıyla birkaç gün içerisinde rutin aktivitelerine dönebilen hastalar, iş yaşamlarına 1 haftalık bir istirahatten sonra sorunsuz bir şekilde devam edebilmektedir. Varikosel ameliyatı geçiren hastalar en az 30 gün süreyle uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmalı, ağır yük kaldırmamalı, bisiklete binmemeli ve fazla efor sarf edilmesi gereken sportif aktivitelerden uzak durmalıdır.

Ameliyat sonrası testislerde şişme, sarkma gibi komplikasyonların oluşması mümkündür. Genellikle 15-20 gün içerisinde düzelmesi beklenen bu tür komplikasyonların devam etmesi halinde zaman kaybetmeden ameliyatı yapan doktora başvurulması gerekir.