Cinsel İsteksizlik Neden Olur Ve Tedavisi

Skrotal Doppler Nedir

Skrotal Doppler Nedir? Skrotum, erkeklerde testislerin olduğu  torba  benzer organlara verilen bir isimdir. Testisler erkeklerde penisin hemen altında bulunan ve skrotum denilen deri ile kaplı yumurta şeklinde bir çift organdır. Skrotumun sperm ve testosteron üretmesi dir. Penisle birleşik olarak, penis ile anüsün arasında, temel amaç testislerinde sıcaklık dengesini korumaktadır. Sıcakta ya da cinsel dilek odasında vakit testis torbasında sarkık olur.
Testis kanseri ise kökenini testisteki üreme hücrelerinden alan ve testiste görüntülemelerde kanser mevcut olması durumudur. Testis kanseri tr sıklıkla erişkin erkeklerde görülme sıklığı 100.000 kişide 3’tür. Skrotal doppler görüntülemesi ile testisler, skrotum ve testislerin damarları ve kasık bölgesine ait, olan inguinal kanalları incelenir.

Testis Kanseri Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Hastalık, nadiren de olsa ergenlik öncesi çocuklarda sıklıkla görülebilir. Nedeni tam olarak bilinmemekte olup, bazı risk faktörleri bulunmaktadır. Çocukluk çağında inmemiş testisin 10 yaşına kadar düzeltilmemesi durumu ilerleyen zamanlar içinde testis kanserine yol açabilmektedir. Bir testiste kanser olduğu  riskini artırmaktadır. Ailede testis kanseri öyküsü olan erkeklerde risk düzgüsel topluma göre daha fazladır. Testis iltihabı geçirenlerde testis kanseri oluşma riski çok daha fazladır.

HIV Enfeksiyonu Ve Testis Kanseri

HIV enfeksiyonu da testis kanserine yol açabilmektedir. Testisin ‘birincil tümörü dışında değişik kanser türleri testise  hastalığın başka bir yere sıçraması, yayılmasına neden olabilir.

Skrotal Doppler  Hangi Amaçla Kullanılır?

Skrotal Doppler Nedir? Skrotal doppler uygulaması; Ağrıyla birlikte ele gelen şişlik olan özellikle her iki yumurtalığın (testisin), kese içerisindeki yapıların ve bu yapıları ilgilendiren hastalıkların neden olduğu için yapılan bir görüntüleme işlemidir.

• Yine testis torsiyonu yani dönmesidir. Testis kendi döner döner, testis damarları bu dönme kapanır, testis kanlanması bozulur. Skrotum kısaca testisin olduğunu şişlik, kızarıklık ve ağrı ile kendini gösterir.
  • Test ergenlerin artması ile bir arada çalışır. İlk 72 saatte tanı konulamaz ve müdahale edilmezse testis fonksiyonlarını yitirebilir. Bu skrotal doppler, testis için gereklidir.
  • Testis bölgesinde şişme, ağrı ve kızarıklık görülmesi halinde testin ve epididim enfeksiyonlarısadece antibiyotik tedavisi uygulanır. Ancak iltihap, enfeksiyon testis torsiyonu ile aynı şekilde bulgular verebilir. Bu testiküler ağrılar; skrotal doppler için mutlak acil endikasyon sebebidir.
  • Skrotal doppler; Çocuk sahibi olamayan erkeklerde ve varikosel olarak belli testis toplar damarlardaki genişlemenin tespiti için de içerir. Spermlerde biçimindedir, hareketsizlik, sperm varkiosel araştırması Yapılır. Skrotal doppler incelemesi erken teşhis sonrası yapılan olan uygun tedavi ile bebek sahibi olabilme şansı artar.

Skrotal Doppler İle Testis İncelemesi

Skrotal doppler ile normal skrotal ultrason ile skrotumun cilt gerektirir, skrotal kese İçindeki sıvı miktarının artıp artmadığı, iki testisin skrotal kese içinde olup olmadığını değerlendirmeniz gerekir. Testislerin boyutu ve kütlesi ölçülür. Testis dokusu içinde herhangi bir kitle olup olmadığına bakılır. Testis kan akımında değerlendirme kaybolma ya da artış olup olmadığını değerlendirilir. Son olarak testis dışı damarlar inceleyerek varikosel olup olmadığını incelemek inceleyle tespitır.

Skrotal Doppler Nasıl Uygulanır?

İnceleme sırt üzeri yatar pozisyonda yapılır. Ultrasonografi aleti ile skrotum, testisler ve karın alt bölgeleri incelenir. İşlem 15 ile 30 dakika boyunca sürer ve ağrısız bir işlemdir. Skrotal doppler radyasyon uygulamasının sağlık işleminde olup olmadığını bir zararı yoktur.

Testis Kanserinin Belirtileri

En yaygın semptomu testis içinde hissedilen görüntüler ve ağrısız bir şişlik tr. Şişlik serttir. Skrotumda ağırlık hissi olabilir. Skrotumda aniden sıvı toplanması da öteki bir belirti olabilir. Bazen nadiren de olsa kitle kişide ağrıya neden olabilir. Kanser lenf bezlerine sıçramışsa kasıkta ve sırt bölgesinde ağrı olabilir. Testis kanseri tedavisi akciğerlere yayılır. Bu durumda; göğüste ağrı, öksürük ve soluk darlığı gibi şikâyetler görülebilir. Vücudun değişik yerlerinde yumrular oluşmasına sebep olabilir.

Testiste şişlik meydana getiren kanser dışında iyi huylu kistlerde vardır. Bunlar daha çok, fıtık, skrotumda sıvı (hidrosel), varikosel ve sperm otoseldir. Skrotal doppler erken teşhis hastalıklara daha hızlı ve doğru müdahale etme ihtiyacını verir. Bu şekilde tedavi periyodu daha süratli ve başarılı bir şekilde sonuçlanabilir.

Testiste Kanseri Tanısı

Testislerinde bir anormallik fark eden kişi, hiç zaman kaybetmeden bir üroloji uzmanına gitmeniz. Ultrasonografi isteyecektir.

Testis kanserinde erken teşhisin önemi, Kişinin kendini periyodik aralıklarla muayene kendinde anormallik görmesi gereken doktora müracaat inceleme ile teşhis konabilir. İki parmak ile testislerin formu ve kıvamına bakılabilir. Testislerde asimetri, kitle ve tekrarlayan ağrılar olması halinde hiç zaman kaybetmeden hemen doktora gidilmelidir.

Operasyonla Testisin Muayenesini İncelemesi

Operasyonla testisin muayenesini incelemesi: MR istenebilir.

Skrotal Doppler Kitlelerin İncelenmesi

Skrotal kitlelerin kökeni incelemek için gerekli olan önemli bir tetkiktir. Skrotumda meydana gelen kitleler testise ilişik genellikle kötü huylu epidimi ya da diğer dokulara ait koşullar iyi huyludur. Bazen skrotumda hareketli kitleler olabilir, ultrasonla bakımlı olanlar gerekir. Ancak tüm bulguları incelemek için inceleme ile olası olmaz. Tarafınca iyi bir cihazla değerlendirilmelidir.

Skrotal Doppler İle testis-kriptorşidizm İncelemesi

Skrotal çocuklarda kese içinde testis bulunmadığını, testislerin yerini tespit etmek için yapılır. Bu durumda kasık bölgesi ve batın ultrason ile taranır. Çünkü testis bebeğin gelişimsel karından aşağı keseye doğru inen bir organdır. Gelişim yarım kaldı. Bu duruma inmemiş testis-kriptorşidizm denir. Radyoloji Uzmanına hastayı yönlendirir. Konusunda uzman Deneyimli radyologlar Önce kese (skrotum), Sonra kasıklar kasık kanalı taranır. Hala testis görülemiyorsa karın yani batın değildir yapar. Göstertmen testislerin nerede olduğu dr’a bildirilmek üzere raporlanır.

Skrotal Doppler İle Retraktil testis İncelemesi

Bazen testis kesede olur ve kasığa doğru kaçar. Buna tıp dilinde retraktil testis denilir. Normal testisler ultrasonun kasığa kaçmaz. Tetkik esnasinda retraktil testis gereklidir zaman tespit edilir. Bu durum da raporda belirtilmelidir. Bu ultrason işlemi yaklaşık 15 ila 30 dakika sürer. Tetkikin görüntüleme genital bölgelerini temizleme gereklidir. Bu sitede tetkike gelmeden önce genital bölgede kıl temizliği içindir.
Bu tetkik radyasyon içermediği için kanser yapmaz. Aksine kısırlık nedenlerini ortaya geçirmek için başvuru başvurulan bir tetkiktir. Ultrasonik ortam çevre damar çaplarındaki artış da dikkati çekebilir. Skrotal Doppler Ultrason için gerekli gereklidir. Tetkik sayfasında kişi ağrı duyulmaz.